Što je digitalna transformacija poslovanja i kako ju financirati kroz EU fondove - Calluro.hr

Što je digitalna transformacija poslovanja i kako ju financirati kroz EU fondove

17.09.2021.

Kada ste posljednji puta preispitali svoje poslovanje i poslovne procese koje koristite? Jeste li zadovoljni načinom na koji se odvijaju procesi u Vašem poduzeću? Načinom rada Vaših zaposlenika? Imate kvalitetan proizvod, ali Vas konkurencija prestiže, a ne znate zašto?

Vrijeme je da razmislite o digitalnoj transformaciji poslovanja!

Što je digitalizacija i koji je krajnji rezultat

Poslovanje današnjih poduzeća se uvelike razlikuje od načina poslovanja koji se primjenjivao prije desetak godina. Danas je sve važnija transformacija poduzeća u odnosu na tradicionalno poslovanje u čemu itekako pomaže digitalizacija koja dovodi do digitalne transformacije poduzeća.

Digitalizacija označava mijenjanje i preobrazbu poslovnog modela korištenjem različitih tehnologija koje mogu poremetiti odnos snaga na tržištu, odnosno u značajnu prednost staviti poduzeća koja su prigrlila nove tehnologije.

 

 Rezultati digitalizacije su:

  • Povećanje učinkovitosti
  • Smanjenje operativnih troškova
  • Više mogućnosti analize podataka
  • Sigurnije čuvanje podataka u oblaku
  • Manja mogućnost ljudske pogreške
  • Bolja kontrola poslovanja
  • Bolji odnosi s kupcima.

 

Zašto je digitalizacija bitna za sve vrste poduzeća

Digitalizacija označava proces prelaska na digitalno poslovanje, odnosno stalno i sustavno korištenje digitalnih tehnologija kako bi se promijenio model poslovanja.

Razvoj novih tehnologija, softvera i aplikacija omogućio je da se poduzeća povežu s korisnicima na različitim razinama – od informiranja o kupnji, pomoći pri odlučivanju i procesu kupnje do razmjene informacija o zadovoljstvu. Digitalna transformacija znači promjenu svih oblika poslovanja i procesa u kojima su zaposlenici u interakciji s njezinim korisnicima.

 

Osim navedenih primjera, digitalizacija poduzeća može biti i:

  • Uvođenje digitalnog potpisa u poslovanje
  • Kupnja novog stroja kojim se upravlja pomoću softvera
  • Jačanje digitalnih vještina zaposlenika.

Osim velikog broja različitih, već gotovih rješenja na tržištu koja omogućavaju prelazak iz tradicionalnog poduzeća u digitalno, postoje i individualna rješenja koja se posebno izrađuju prema potrebi poduzeća.

 

Kako bi digitalna transformacija bila učinkovita, bitno je da poduzeće procesu pristupi odgovorno, svjesno, planski i unutar svojih mogućnosti. Bitno je napomenuti da brzina transformacije poduzeća mora biti usklađena s brzinom transformacije industrije u kojoj poduzeće djeluje.

 

Koliko su digitalizirana poduzeća u Hrvatskoj

 

Hrvatska poduzeća postupno integriraju digitalne tehnologije i digitalne vještine u svoje poslovanje. Navedeno pokazuje i Indeks digitalnog gospodarstva i društva- DESI (eng. The Digital Economy and Society Index) kojeg objavljuje Europska komisija za praćenje napretka zemalja Europske unije u pogledu njihove digitalne konkurentnosti. Prema izvještaju za 2020. godinu Hrvatska je na 20. mjestu među 28 članica EU. U usporedbi s prosjekom EU, razina digitalne transformacije hrvatskih poduzeća i dalje je niska- 23% poduzeća ima visoku/ vrlo visoku razinu digitalnog intenziteta, dok razina osnovnih digitalnih vještina iznosi samo 53%.

EU fondovi kao način financiranja digitalizacije poslovanja

Potreba za digitalizacijom prepoznata je u velikom broju poduzeća. Proces digitalizacije, kao i svaka druga inicijativa ili promjena koju donosi tehnologija sa sobom nosi mnogo izazova. Izazovi su različiti, od financijskih sredstava, nedostatka znanja i internih resursa što je osobito slučaj kod novoosnovanih poduzeća.

Sukladno tome, Europa komisija je prepoznala digitalizaciju kao prioritet i potrebu u poslovanju, stoga je u okviru programa Digitalna Europa određeno 5 prioritetnih područja:

 

Vlada Republike Hrvatske također radi na stvaranju poticajnog poslovnog i investicijskog okruženja koje će potaknuti daljnji razvoj svih grana industrije te usmjerava sredstva u digitalizaciju poduzeća kroz raspisivanje poziva bespovratnih sredstava za poticanje digitalizacije.

Osim toga, na temelju nove uredbe o mehanizmu za oporavak i otpornost u okviru nacionalnih planova za oporavak i otpornost za digitalnu tranziciju treba se izdvojiti najmanje 20 % rashoda.

Natječaji iz EU fondova za financiranje digitalizacije poslovanja

Iz EU fondova koji su bili na raspolaganju hrvatskom poduzetnicima u prošlom razdoblju bilo je moguće financirati digitalizaciju poslovanja, no „ozbiljna“ sredstva za digitalizaciju tek dolaze:

1. Natječaj koji očekujemo u 2022. godini "Jačanje konkurentnosti poduzeća ulaganjima u digitalnu i zelenu tranziciju" usmjeren na proizvodni sektor imat će sljedeće ciljeve :

  • poticanje energetski učinkovite i tehnološki napredne proizvodnje;
  • osnaživanje inovativnih poslovnih modela;
  • korištenje digitalnih tehnologija i rješenja u poslovnim procesima;
  • primjenu digitalnih (i zelenih) tehnologija i rješenja u proizvodnim procesima.

2. Za financiranje digitalizacije u razdoblju 2021. – 2023. predviđeno je ukupno 75 milijuna kuna u obliku bespovratnih vaučera kroz nekoliko poziva za područja koja su utemeljena na ranije opisanim prioritetnim područjima programa Digitalna Europa.

3. Poziv Bespovratne potpore za digitalizaciju osigurava financijska sredstva za ulaganja u digitalne alate i opremu za uvođenje novih ili značajno poboljšanih proizvodnih postupaka, načina isporuke usluga ili organizacijskih praksi.

4. Pozivom Razvoj održivog, inovativnog i otpornog turizma u sklopu Nacionalnog plana otpornosti i oporavka bit će moguće financirati razvoj turističkih proizvoda prihvatljivih za okoliš, učinkovitost resursa te zelenu i digitalnu tranziciju u sektoru turizma.

 

Želite uspješniju budućnost Vašeg poslovanja? Odmah počnite sa strategijom digitalne transformacije. Za zajedničku suradnju na tom putu, obratite nam se s povjerenjem putem weba ili na info@calluro.hr.

vrh stranice